Saturday, January 3, 2015

Gästbloggare och tillika storfiskare

En gästgasts betraktelse över livet ombord:


Dom är flitiga kaptenerna. Hissar dom inte segel så står dom och steker kalvfilé eller byter slangklämma, knyter fast båten, svabbar däck eller hissar ner dingen. Jag bidrar med disk och ankarstuvning. Har utökats med att hålla rätt på ett grått snöre (som dom kallar den svarta tampen) när dingen ska upp eller om det är när den ska ner. Idag tog jag i allafall initiativ till att fiska- och se där! En stor fet baddare (varje filé är stor som en mindre torsk)av ännu okänt märke, sådär en 6-8 kilo. Så jag tror jag får godkänt i gästutvärderingen.


1 comment:

  1. Äntligen kom det då en gästblogg - som jag har tänkt på att jag saknat den!
    Tycker det verkar som Gastpersonen används till mycket spridda/riskfyllda arbetsuppgifter - Svarta Tampen, vad är det för nymodighet? Den fanns då inte där när jag åkte Båten. Den låter farlig, nästan som kunde det vara namnet på en huliganfalang.
    Fesken tycker jag ni kan kalla Sussi tills den presenterat sej närmare - stor, fet och förhoppningsvis god
    Ser fram mot dagens APT-protokoll.

    ReplyDelete