Saturday, November 15, 2014

APT 22

14 november 2014

Plats: Marina Taina anchorage, Tahiti, French Polynesia
Deltagare: 2 kaptener
Skeppstid (- 10 UTC)

Minnesanteckningar Arbetsplatsträff 22

Strategisk och operativ planering, ingen förändring.

Arbetsgrupp gäster presenterade sitt arbete:
Man tar i sin förstudie höjd för höga måltal (5 av 5) och en stor satsning på kundnöjdhet kommer att göras.
Totalupplevelsen av segling i Söderhavet är således viktig, arbetsgruppen hoppas på 100% måluppfyllelse av segling, fiske och salta bad, Även gästernas uppfattning av integreringen i de dagliga arbetena kommer att mätas, därför kommer de tidigt sättas in i rutiner vid disk, toastäd samt andra vardagliga sysslor. Gästerna kommer också att få deltaga i en utvärdering av mathållning samt ges möjlighet att under tiden ombord själva deltaga i detta mycket viktiga arbete, vilket även innebär att deltaga i fisket ombord.

Arbetsgruppen vill dock friskriva kundnöjdhetsmätningen vid oförutsedda händelser, exempelvis regn åska och drivis, motvind kan diskuteras.

Arbetsgruppen uppmanades att utforma en kundnöjdhetsenkät inför nästa veckas möte.

Skyddsfrågor
Inga nya frågor uppkommit, förberedelser inför huvudskyddsombudets inspektion vidtagits.


Trevlig helg önskar kaptenerna


3 comments:

  1. Lite oklart om tillresande ska betraktas som gäster, kunder eller arbetskraft!

    ReplyDelete
  2. Arbetskraft låter så banalt. Vi kan väl kalla det upplevelsegäster?

    ReplyDelete
  3. Fast nu läste jag lite mer noga. "Även gästernas uppfattning av integreringen i de dagliga arbetena kommer att mätas, därför kommer de tidigt sättas in i rutiner vid disk, toastäd samt andra vardagliga sysslor."

    Gäster/kunder kommer alltså att få tycka till om hur kaptenerna integrerat de dagliga sysslorna i sin vardag, samt få veta hur de gör när de städar och pysslar. Blev lite orolig där ett tag! Phu.

    ReplyDelete