14 november 2014
Plats: Marina Taina anchorage, Tahiti, French
Polynesia
Deltagare: 2 kaptener
Skeppstid (- 10 UTC)
Minnesanteckningar Arbetsplatsträff 22
Strategisk och operativ planering,
ingen förändring.
Arbetsgrupp gäster
presenterade sitt arbete:
Man tar i sin
förstudie höjd för höga måltal (5 av 5) och en stor satsning på
kundnöjdhet kommer att göras.
Totalupplevelsen
av segling i Söderhavet är således viktig, arbetsgruppen hoppas på
100% måluppfyllelse av segling, fiske och salta bad, Även
gästernas uppfattning av integreringen i de dagliga arbetena kommer
att mätas, därför kommer de tidigt sättas in i rutiner vid disk,
toastäd samt andra vardagliga sysslor. Gästerna kommer också att
få deltaga i en utvärdering av mathållning samt ges möjlighet att
under tiden ombord själva deltaga i detta mycket viktiga arbete,
vilket även innebär att deltaga i fisket ombord.
Arbetsgruppen
vill dock friskriva kundnöjdhetsmätningen vid oförutsedda
händelser, exempelvis regn åska och drivis, motvind kan diskuteras.
Arbetsgruppen
uppmanades att utforma en kundnöjdhetsenkät inför nästa veckas
möte.
Skyddsfrågor
Inga nya frågor
uppkommit, förberedelser inför huvudskyddsombudets inspektion
vidtagits.
Trevlig helg önskar
kaptenerna
Lite oklart om tillresande ska betraktas som gäster, kunder eller arbetskraft!
ReplyDeleteArbetskraft låter så banalt. Vi kan väl kalla det upplevelsegäster?
ReplyDeleteFast nu läste jag lite mer noga. "Även gästernas uppfattning av integreringen i de dagliga arbetena kommer att mätas, därför kommer de tidigt sättas in i rutiner vid disk, toastäd samt andra vardagliga sysslor."
ReplyDeleteGäster/kunder kommer alltså att få tycka till om hur kaptenerna integrerat de dagliga sysslorna i sin vardag, samt få veta hur de gör när de städar och pysslar. Blev lite orolig där ett tag! Phu.