Thursday, April 15, 2010

Lat N 35 17 / long W 008 11

Dag 31
Inatt hände det som man inte vill skall hända. En stor sjö tog sig in i
sittbrunnen, splash, fullkomligt dränkte Th som satt på vakt, fyllde
hela sittbrunnen, fortsatte ner i båten och vräkte resten i fotändan i
min koj där jag fick ett snabbt, kallt och blött uppvaknande. Vi har
haft samma väder i 24 timmar, så kommer det en extra stor våg och
tränger sig på lite extra. I sittbrunnen lämnade den kvar en sprattlande
flygfisk och en slemmig bläckfisk, och nere i båten, så mycket extra
besvär, det blev mycket vått i mina sängkläder så nu är hela båten ett
klädstreck, salta textiler torkar inte bra. Vi är mycket glada över att
vi har ca ett dygn kvar tills vi är inne i hamn.
Om jag fick önska något nu på seglingens näst sista dag är: att jag
skulle vilja att ett "shoreteam" står på kajen med hinkar och trasor
och säger –"Hallå där?"
E och S var är ni?

3 comments:

  1. Ja det var kanske inte riktigt rätt metod, om man tänker sig att Atlanten försöker hålla er kvar ute till sjöss genom sin charm.

    ReplyDelete
  2. Tur att jag hade fixat skruvar till roderluckan...

    ReplyDelete