Saturday, August 29, 2009

Nytt ankare



Då styrdes kosan igen till WestMarine för att investera i båttillbehör. Vårat befintliga ankare var bara på 20 kilo, vilket inte är mer än vad vi hade på vår förra båt Aurora. Det räcker inte till de Patagoniska skärgården när vindarna kommer att rusa från alla håll. Vad skulle då vårt nya reservankare väga ?
En klok Nya Zeeländare har sagt: -"När alla börjar skratta åt ditt ankare, då är du ganska rätt". Därför har vi nu ett 50 kilos Bruce-ankare nerstuvat ombord.
Vi vet att vi har rätt eftersom alla skrattade åt oss och ankaret på West Marine.

2 comments:

  1. Kanske borde ha mönstrat på i San Francisco...för min del, så tycker jag det ser väldigt stabilt och tryggt ut att torrsegla.
    Vad ankaret beträffar så tycker jag att den lejonfärgade kättingen är snyggast. Kan inte jag få vara chef över den när jag kommer?

    ReplyDelete
  2. Fler borde resonera så om ankarets storlek!!
    Tobias

    ReplyDelete