Thursday, February 27, 2014

Nya batterier igen


För att inte bara tröstlöst sitta och vänta på seglen försöker vi att hela tiden avverka så mycket som möjligt på vår ”to-do-list”. Idag bet vi ånyo i ett surt äpple och köpte nya batterier, nu har vi äntligen köpt de som vi egentligen skulle ha köpt redan i Spanien. De vi köpte där levde inte upp till våra förväntningar. Nu har vi tre fina AGM-batterier på 245 Ah vardera. Eftersom vi ligger ankrade ute på redden bar vi först tre 55 kg batterier från båten ner i dingen, upp på bryggan, efter en stund kom killarna från Casa de batterias med våra nya, de var ännu tyngre (80 kg styck), ner i dingen , puttrade försiktigt ut till Anastasia, släpa ombord och på plats. Hela denna nätta manöver skedde i stekande sol och över 30 grader, så nog har vi att göra. 

8 comments:

  1. Ja, stackars er, låter jobbigt............

    ReplyDelete
  2. Linda jag tycker det låter lite .....hur skall jag säga.....inte riktigt sant det du säger

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu förstår jag inte.......alls.....vad du menar! Skulle jag? Vara.....hur ska jag uttrycka det.... Ironisk menar du. Känns mig fjärran!

      Delete
  3. Linda är nog bara lite arg på er för att ni är så jäkla långt borta.. och så blir den lite aggressiva tonen ett försvar mot den där svåra längtan vi alla kan känna efter er... tror i alla fall maken/psykologen... Hursomhelst, hoppas ni får era segel snart så ni kan sätt kossan mot sköldpaddorna på Galapagos: ni kommer väl ihåg vad The Turtles sjöng: Happy together! ..och det behöver ni väl vara när ni ska guppa fram på Pacificen vecka efter vecka, bara ni två. Lita på att vi följer er!

    ReplyDelete
  4. Häpp, det blev visst fler kreatur inblandade i förra inlägget... Kossorna ligger väl mer i frysen och väntar på att hamna i stekpannan.. Sorry!

    ReplyDelete
  5. Inget att vara sorry för Ove, jag tycker det var en mycket fantasieggande kombination - kossorna mot sköldpaddorna på Galapagos - you made my day!

    ReplyDelete