Sunday, January 19, 2014

Effektiviseringspotential

Det blir inte alltid som man tänkt sig, när vi för tredje gången besöker affären där vi trott att vi beställt reservdelar till watermakern, visar det sig att hon som har hand om det inte har gjort mer än det jag själv gjorde när jag ringde till S.t Lucia för ett par dagar sen. Dessutom har hon ingen kontakt med mannen som är hennes chef och bara är ute och jobbar ? hela tiden. Totalt oorganiserade. De skulle helt enkelt behöva ha lite fler APT och lägga upp planer och rutiner för hur arbetet och affären skall effektiviseras. Men jag har slutat att arbeta, annars hade jag kunnat erbjuda mina tjänster.......


4 comments:

  1. Hörru kolonisatören! Det är annars vanligt för pensionärer att ta konsultuppdrag!

    ReplyDelete
  2. men hallå! räknar ni verkligen med att ngt fungerar? jag tror inte ni hade haft sköna dagar om det hade varit Sverigestuk på det hela. räkna med större kulturkrockar med avståndet i kvadrat från Göteborg! Ha det bäst! Stefan

    ReplyDelete
  3. Vi är ju i Frankrike, här borde det fungera, men så är det, nu har vi mejlat med Panama och det verkar bli bra där, så vi får dricka öl så länge tills vi kan göra nytt vatten .)

    ReplyDelete