Tuesday, December 10, 2013

Dyk vid Little Tobago

"-On three you just go into the water", ordern kom obevekligen, jag gjorde precis som han sa och det gjorde även de tre andra som skulle dyka ihop med divemaster. Fint detta tycktes jag överleva, har aldrig slängt mig i från en sån hög båt, på dykkursen i somras var det så mycket lugnare tempo.
"-Start to descent", där kom nästa order, utan tvekan var det bara att släppa ut luften ur västen och börja sjunka, efter ett par välbehövliga tryckutjämningar infann sig lugnet. Vilken värld vi hamnat i, så fantastiskt, i 40 min simmade vi  längs en sluttning på revet, och det bara myllrade av vackra fiskar, ensamma gula och stim med blårandiga, svarta och vita. Fantastiska koraller vajade sina plymer under magen på oss. Vi hann ochså se en murena, tjock och ful  stirrade lurigt ifrån sin grotta, en langust som försökte gömma sig och sist men inte minst en HAJ, den låg på botten och vilade med huvudet lite gömt, jag säger bara tack och lov för det.

2 comments: