Saturday, November 16, 2013

N23 09,W021 51

Idag sitter jag i stäven och tittar, jag sitter där ankaret är fastsurrat i
sin position, där spinnakern fäster i peket. När jag tittar ner i vattnet
ser jag ett gäng delfiner som simmar ikapp och ligger och surfar på
bogvågen, tittar jag upp ser jag spinnakerns enorma segelbubbla sprida ut
sig över himlen, tittar jag framåt ser jag havet, havet som aldrig tar slut
brukar jag tänka. Men det stämmer inte helt, jag vet ju till skillnad från
andra gamla sjöfarare att det kommer nytt land därframme, men det är ännu
många lata dagar kvar dit. När jag sitter där och tänker kommer tonerna av
steelband,jag känner och hör hur musiken strömmar ut från baren när man
stämmer oljefaten inför kvällen, Jag ser och känner vattnets varma
omfamning jag ser snorkling och dyk, färgglada fiskar och vackra koraller.
Jag smakar rompunch, lime och sammetslena tropiska nätter. Det blir Tobago
vi siktar på, "Tobago little out of the mainstream" som det står i
Cruisingguiden. Vi längtar dit.

Tonfisken från igår - bilden kom genom luften idag.

2 comments:

  1. Ser ut som skulpterad i silver. Snygg!!!!

    ReplyDelete
  2. Jag ser framför mig slask, svart asfalt som förstärker mörkret. Jag känner doften av blöt ull på tunnelbanan. Jag känner ingen avund. Hoppsan, nu tror jag tungan blev svart!

    ReplyDelete